اجرا

اجرای خط کشی اپوکسی پارکینگ

اجرای خط کشی پارکینگ

امروزه با توجه به تعدد خودرو ها و فضاهای کم پارک در مجتمع ها و ساختمان ها ، اجرای مرز بندی و تعیین حدود پارک خودرو ها بسیار ضروری می باشد.

خط کشی پارکینگ ها علاوه بر زیبایی از ایجاد تنش بین هسایه ها و یا مشتریان مجتمع های اداری و تجاری نیز جلوگیری می کند ضمن اینکه نظم و ترتیبی نیز در شکل ظاهری پارکینگ ایجاد می کند. زیبایی پارکینگ ها از مسائل بسیار مهمی در ساختمانها می باشد که با اجرای خط کشی روی کف پارکینگ بدست می آید.

خط کشی کف پارکینگ به عوامل مختلفی وابسته می باشد از جمله

کف پارکینگ ( جنس روی کف مانند سنگ ، انواع بتن ، انواع کفپوش ، موزاییک و … )

میزان تردد و نوع خودرو ها از نظر سواری یا باری بودن

مسقف یا سر باز بودن و …

خط کشی پارکینگ
خط کشی اپوکسی
خط کشی ترافیکی روی آسفالت
خط کشی ترافیکی روی آسفالت
خط کشی اپوکسی روی سنگ
خط کشی اپوکسی روی سنگ
خط کشی با شبرنگ روی سنگ
خط کشی با شبرنگ روی سنگ
خط کشی اپوکسی
خط کشی اپوکسی روی کفپوش اپوکسی
خط کشی پارکینگ
اجرای رنگ اپوکسی روی بتن
خط کشی اپوکسی و شماره گذاری
خط کشی اپوکسی و شماره گذاری روی کفپوش اپوکسی
خط کشی اپوکسی پارکینگ
کفپوش اپوکسی
خط کشی پارکینگ
کفپوش اپوکسی و خط کشی و شماره گذاری پارکینگ

روش های اجرا و انواع خط کشی پارکینگ

همانطور که در بالا اشاره شد با توجه به کف پارکینگ و کاربری پارکینگ از متریال و روش های اجرایی متفاوتی در مرز بندی پارکینگ ها می توان استفاده نمود:

رنگ ترافیکی تک جزئی

رنگ های دو جزئی و انواع رنگ های اپوکسی و پلی یورتان

انواع رنگ های ترافیکی دو جزئی

انواع شبرنگ ها و بر چسب های پشت چسبدار

در اجرای خط کشی پارکینگ ابتدا باید با توجه به نقشه های ازبیلت پارکینگ ها و صورت مجلس تفکیکی ساختمان و استاندارد های شهرداری و همچنین توافق طرفین به اندازه و استاندارد هایی که برای تمامی مالکین پارکینگ ها ایجاد آسایش و ایمنی کند ابعاد را روی زمین به صورت شابلون ایجاد می کنیم.

سپس با توجه به کف رنگ مورد نیاز که از پیش تهیه شده را اجرا می کنیم.

رنگ ترافیکی

خط کشی رنگ ترافیکی یا رنگ سرد و تک جزئی

این گونه از رنگ ه که به رنگ سرد هم معروف هستند تک جزئی بوده و روش اجرای آسانی نیز دارند.

سرعت اجرای بالا و نیاز به زمان کم برای خشک شدن رنگ از مزیت های این نوع رنگ می باشد.

دوام کم ، نداشتن قابلیت اجرای روی سطوح صافی مانند سنگ از معایب این نوع رنگ می باشد.

از مهمترین مزیت های این نوع رنگ قیمت پایین و همچنین سرعت اجرای بالاست.

رنگ اپوکسی

خط کشی با رنگ اپوکسی و یا رنگ دو جزئی

رنگ های اپوکسی دو جزئی بوده و از رنگ و هاردنر مربوط به همان رنگ تشکیل می شوند.

رنگ های اپوکسی به دلیل رزین داخل رنگ از پوشش دهی بالا و همچنین شفافیت و براقی بالاتری نسبت به رنگ های ترافیکی برخوردار هستند. رنگ های اپوکسی به نسبت رنگ ترافیکی قیمت بالاتری نیز دارند و اجرای سخت تری نیز دارند به همین دلیل برای اجرای رنگ های اپوکسی حتما با متخصص اجرای این رنگ نیاز هست و حتی نقاش هایی که با رنگ آشنایی دارند و کارهای ساختمانی نیز انجام میدهند اگر با رنگهای اپوکسی کار نکرده باشند و آموزش اجرای این گونه رنگ ها را ندیده باشند در اجرای رنگ به مشکل بر خواهند خورد و پس از اجرای رنگ احتمال خرابی و کنده شدن رنگ وجود دارد.

از مزیت های این رنگ که به شرکت سازنده آن بسیار مرتبت میباشد وجود رزین اپوکسی است که علاوه بر دوام و زیبایی رنگ و طول عمر آن ، با شستشو این نوع رنگ به حالت اولیه باز می گردد و کثیفی را به خود نمی گیرد که البته این موضوع بسیار به نوع رنگ مصرفی مرتبط می باشد و در بسیاری از رنگ ها به دلیل وجود رزین کم این خاصیت بر عکس عمل کرده و با کم بودن رزین داخلی رنگ های نا مرغوب خط کشی اجرا شده اصطلاحا چرک پسند می شوند و خیلی زود رنگ کثیف و سیاه می شود.

به همین دلیل برای اجرای خط کشی پارکینگ ها حتما باید با گروه اجرایی مورد اطمینان همکاری نمایید.

 خط کشی با رنگ های اپوکسی بسیار مناسب کف های صاف و پرداخت شده می باشد مانند سنگ ، بتن ماله پروانه ای شده ، سرامیک و موزاییک و …

این نوع رنگ برای خط کشی پارکینگ هایی با کف آسفالت و یا سنگ های ناصاف مناسب نیست.

برای استفاده از رنگ های اپوکسی در فضا های باز حتما باید از رنگ های پلی یورتان استفاده شود. رنگ های اپوکسی معمولی در برابر اشعه UV حساس بوده و مقاومت ندارند و اشعه UV باعث کم شدن عمر رنگ می شود که البته این عمر باعث افزایش هزینه های خط کشی نیز می شود. البته برای فضاهای باز راهکار های دیگری نیز وجود دارد که برای اطلاع بیشتر با کار شناسان ما در تماس باشید.

رنگ ترافیکی گرم

خط کشی با رنگ دو جزئی ترافیکی گرم یا ضخیم

گونه ای دیگر از رنگ هایی که تحمل بار ترافیکی را دارند رنگهای ضخیم یا دو جزئی هستند که این رنگ ها نیز از گونه رنگهای ترافیکی هستند که دو جزئی می باشند و شامل رنگ و هاردنر می باشند. این گونه از رنگ ها بر عکس رنگ اپوکسی رزین ندارند و ضخامت بالای آنها باعث دوام بالای این نوع رنگ می شود و غلظت بالایی دارند که روش اجرای آنها با غلتک و قلمو نیست بر خلاف رنگ های قبلی این نوع رنگ با کاردک روی کف اجرا می شود که همین امر سبب سرعت پایین اجرا و هزینه های بالای اجرایی آن می شود.

مزیت این روش خط کشی پارکینگ عمر بسیار بسیار بالای آن می باشد اما معایبی نیز دارد که از سرعت پایین اجرای خط کشی ، هزینه های بالای اجرا، عدم توانایی اجرا روی سطوح صافی مانند سنگ و … می باشد.

این روش اجرای خط کشی پارکینگ بسیار مناسب کف های آسفالتی و سیمانی می باشد.

خط کشی پارکینگ و شماره گذاری

اجرای خط کشی پارکینگ و شماره گذاری روی کف علاوه بر ایمنی و کاربردی تر شدن بیشتر فضای پارکینگ به زیبایی پارکینگ و ساختمان نیز کمک می کند، امروزه زیبایی پارکینگ ها همچون فضاهای داخلی آپارتمان بسیار حائز اهمیت می باشد و برای این منظور طراحی های بسیار زیبا و مدرن و لوکس توسط کارشناسان این امر که تخصصی در پارکینگ ها کار می کنند و یا مشاوره گرفتن از آنها بسیار می تواند در فروش و استفاده از فضاهای پارکینگ های مسکونی و تجاری کمک کرده تا بهره وری بهتر و قیمتهای تمام شده پایین تر به ساخت و ساز های اصولی و ایمن در میهن عزیزمان حاصل شود.

خط کشی پارکینگ و شماره گذاری
شماره گذاری پارکینگ

خط کشی پارکینگ در تعداد واحد ای بالا و یا پارکینگ های عمومی ( تجاری ، اداری و مسکونی ) حتما به شماره گذاری نیاز دارد . این شماره گذاری هر واحد پارکینگ با توجه به نظر طراح می تواند ردوی کف ، دیوار و ستون با رنگ اجرا شود و با با برچسب و یا انواع تابلو های پلکسی و فلزی اجرا شود.

خط کشی پارکینگ آپارتمان های مسکونی و پارکینگ های عمومی را می توان با شماره گذاری های لوکس و زیبا علاوه بر زیبایی بیشتر ایمن تر  منظم تر نمود.

روشن ایده تولید کننده و مجری اجرای انواع رنگ های ترافیکی و اپوکسی با قیمت ارزان هزینه کم کمترین هزینه نمونه تهران ساختمان آپارتمان رایگان رنگ قیمت مناسب بهترین مناسبرترن شهرستان اصفهان مشهد تبریز خوزستان شیراز یزد اهواز در با برای ایمنی ترافیک آرتمیس پارکینگ ارزانترین یا از و نصب نصاب اجرای کمترین با کیفیت ترین پوشش سطح اپوکسی جدا کننده نوار برچسب ایمن ترافیک بنای ماندگار پترو کفپوش جدا کردن و مرزبندی پارک پارکینگ شماره گذاری استعلام برترین تولید کننده روش نصب و کار پارکینگ های پارکینگهای شماره پارکینگ محل خودرو اتوموبیل و ماشین لوکس لاکپری لاکچرید  نوار بزچسب خط کشی در ایران مهندسین ساختمان متر طول مربع مزایا و معایب رنگهای استفاده کننده 10 سانتی عرض 15 سانتیمتر کف سنگ ساختمان

سانتیمتری سانت

نمونه کارهای دیگر ما را ببینید

دیگر نمونه کارها

ترمز پله – نوار ضد لغزش پله

اجرا

خط کشی اپوکسی پارکینگ

اجرا

ترمز رمپ پارکینگ

اجرا

صفحه ضد لغزش رمپ پارکینگ

اجرا